dinsdag 1 december 2009

Jippie het is weer december!

Ja het is 1 december, voor huize Ebi eigenlijk het startschot voor het gezellig en sfeervol maken van het hele huis! Jawel ,ik heb een spreekwoordelijke 'Christmas' tik overgehouden van mijn tijd in de USA en nu moeten echtgenoot en miniman er ook jaarlijks aan geloven....

Miniman neemt de tik van moeders naadloos over en hubby bekijkt het allemaal het liefst van een veilige afstand.

Het haken van de regenboog ripple is niet over hoor, maar ik heb zulke leuke dingen gevonden voor de kerst, die ik toch niet  kan laten liggen, mooie witte ijssterren, denneboompjes, sneeuwpopjes en ijspegels smeken gewoon om gemaakt te worden......(wat zal dat leuk staan in het keukenraam)

Ik weet wel dat de Sint uiteraard eerst het land uit moet zijn, maar reken maar dat miniman en ik op zondag het begin maken met het maken van een 'sprookjeshuis' zoals miniman dat altijd noemt.


(Overigens is de term miniman niet helemaal eerlijk, hij is reeds 12 jaar maar 'mediumman'klinkt zo gek vind je ook niet?)

Wat betreft de Sint is het dus nu vast wel duidelijk, af en toe staat er eens een schoen bij de (nep) haard maar verder is onze blik meestal gericht op de Santa....
Zus met gezin en mijn ouders wonen in Noorwegen en vieren daar ook geen Sinterklaas meer en ik hoor vol jaloezie de verhalen aan over het aansteken van de kerstboom op 27 november in de stad en zelfs de sneeuw die daar dan ook al valt....

We maken er weer een gezellige boel van hier, ook het natte Friesland heeft zo af en toe zijn charmes!

Ik bljf me verdiepen in het bloggen en zal mijn fototoestel in de aanslag houden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het erg gezellig dat je een kijkje komt nemen in Ebi's Colorful World!




Welkom in de drukke, levendige en kleurrijke wereld van Ebi!!